8.10.13

Kurus dengan Cuka Epal

Saya tengah mencari maklumat pasal Cuka Epal atau Cider Vinegar... minggu lepas pergi Tesco terjumpa Cuka Apple brand Heinz. tak silap saya pernah baca yang Cuka Apple ni dapat mengurangkan berat badan. kalau kurangkan berat badan ni memang saya suka.. hehehehe.. senaman malas! 

tapi sekarang ni every sabtu saya bersenam jugak kat rumah. tonton video Cardio Workout. video tu 30 minit tapi saya ikut 10 minit. penat I tell u..

berbalik pada Cuka Epal. 
 
Diantara kebaikan cuka epal organik ialah : sources : Laman Ilmu & Tips Belajar

  1. Menyembuhkan sakit tekak
  2. Kencing manis dan tekanan darah tinggi
  3. selsema
  4. Mengimbangkan kadar kolesterol
  5. Mengatasi  masalah kulit seperti jerawat
  6. Mengatasi masalah keracunan makanan
  7. Melawan allegik terhadap makanan atau haiwan
  8. Mengembalikan tenaga selepas melakukan aktiviti berat seperti bersukan
  9. Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
  10. Meningkatkan stamina
  11. Meningkatkan tahap metabolisme seterusnya mengurangkan berat badan
  12. Memperbaiki sistem pencernaan dan masalah sembelit
  13. Mengurangkan masalah arthritis and gout
  14. Mencegah batu karang dan jangkitan saluran kencing 

Banyakkan khasiat dia? rata-rata yang saya google suggest kan brand Bragg. Orang kata bau dan rasa dia tak berapa nak best. harap-harap boleh lah tekak ni menerimanya..

 

Dengan semangatnya balik ni nak singgah Giant..
mula-mula memang semangat kan?
well.. kita tengoklah nanti..




1 ulasan:

Unknown berkata...

uncle sya mnum ni..
eeiiii, x tahan ah dgn rasa dia..
masam gila2..