12.2.14

putaran hidup

Assalammualaikum..

lama kan tak cerita pasal life sendiri. tak de cerita pun nak di ceritakan. rasa macam life saya ni membosankan. lagi pun, macam dah tak reti nak bercerita pulak.. kihkihkih:p

pergi kerja balik kerja. itu sahaja. balik kerja memerap dalam bilik. sejak pindah rumah ni. takde dah melayan drama apa pun kat tv tu. ntah kenapa ntah.

adik-adik pun macam tu.. balik sekolah duduk memerap dalam bilik.. kalau petang-petang tu, ada sepupu yang datang.. barulah pergi main kat luar.. yang seronoknya cuma adik bongsu.. sebab dia masih lagi main kat luar kan.. kakak-kakak ni nak main apa kat laman rumah?takkan nak main pondok-pondok kot..

betul kot orang kata, makin meningkat umur adik-adik kita.. makin rasa kosong.. nanti bila masing-masing dah ada keluarga baru bising kecoh macam kecik-kecik dulu..minggu ni saya pergi hantar adik no 3 balik kampus.. adik no 4 pun dah masuk asrama.. kosong kan rumah? adik no 2 pulak, kerja tak tentu masa.. balik kerja terus tido.. 

sekarang office hours dah berubah.. so, saya balik awal.. tapi kadang-kadang, memang tak nak balik awal.. hahahaha... macam bangang pun ada.. orang lain, kalau boleh lagi awal balik lagi suka.. saya terbalik.. bosan hoit kat rumah.. dinding pandang saya, saya pandang dinding.. apa lagi boleh buat, on9 lah sampai battery phone low.. itu je lah kerja nya.. nak masak pun saya dah malas.. sebab berapa mulut je yang makan.. tak semangat kalau setakat 2 , 3 orang je makan... orang poyo memang gini yer.. hehehe

hidup ni memang akan ada putarannya.. selagi boleh, kita enjoy ye!

have a nice day everyone..

Tiada ulasan: