6.3.14

makanan di ragui

Selalu kalau lepak dengan kawan-kawan lelaki.. dorang lagi prefer lepak mamak.. lagi-lagi kalau malam.. malam je mamak.. mamak je malam.. hahaha.. padahal kedai mamak sekarang ni buka 24 jam..

tapi saya kureng sikit kedai mamak.. lagi-lagi kalau perut lapar.. sebab tak semua kedai mamak saya lalu nak makan.. minum tu boleh lagilah.. kalau makan tu.. alahai.. ada lah juga kedai mamak yang saya confirm boleh makan.. ada je saya makan.. mi goreng mamak tu feveret ai tau!

saya ada pengalaman yang mendukacita di kedai mamak.. tu pasal saya kureng sikit dengan kedai mamak.. 

lagipun, kadang-kadang kedai mamak ni sebenarnya kedai India.. so, halal tu di ragui kan?? 

benda yang was-was ni jatuh haram kalau tak silap.. maka, kalau boleh kita elak.. kita elakkan..

saya pernah baca.. ada orang pernah tak makan kat luar seumur hidup.. sebab mak dia pesan.. kalau boleh makan masakan dari orang yang solat.. sampai macam tu sekali kan dia jaga pemakanan dia.. :)


Tiada ulasan: