7.3.14

Kisah percintaan hangat dan kontroversi - u know who-

kisah yang paling hangat minggu pertama di bulan Mac... semua tahu kan??

taknaklah komen panjang-panjang.. tapi bila baca balik satu per satu statement yang dikeluarkan tuan badan... rasa nak gelak je.. sendiri cakap terbelit-belit.. macam mana tak kena hentam dengan masyarakat..

lagi-lagi kalau kat Malaysia ni.. perempuan yang ada tittle perampas ni memang kena bash teruk.. orang kata hanya perempuan je faham hati perempuan.. tapi kau ni dari spesis mana pun tak tahu lah kan? 

mula-mula statement DUDA.. alik-alik, kes penceraian masih tak settle lagi kat mahkamah.. so, bukan lah DUDA ye.. kalau pun dia tak sebumbung dengan isteri dia.. tapi status dia masih lagi SUAMI orang.. 

yang paling lawak sekali.. suruh isteri orang tu minta maaf pada dia..? 

meh baca kronologi kisah ni kat chronology-hanez-suraya-romie-liyana-manan

kalau saya lah jadi isteri orang tu.. angkat kaki, jalan je.. memang bukan mudah jadi ibu tunggal.. tapi, hati kita sendiri taklah asyik rasa pedih je kan??

Kalau kita ikhlas kepada pasangan dan begitu juga pasangan yang ikhlas terhadap kita, mengapa perlu risau dengan karma? Saya tidak takut pada karma kerana saya berada di pihak yang benar. Insya-Allah, asal saya dan dia (Romie) dapat menjaga sesebuah perhubungan itu dengan baik, kita tidak perlu takut dengan balasan seperti yang diperkatakan itu - HS
Memang dalam Islam takde karma.. tapi faham tak balasan Allah? dan dosa sesama manusia tu kena mohon dari manusia itu sendiri.. gila punya statement? tu kalau kau jaga baik dia tak jaga baik?? senasib lah kau dengan Puan Liyana ni ya...cakap jangan mendongak ke langit je.. kang satu hari tersembam kat tanah.. baru lah kau nak menyesal kan?

Apa perasaan anda (Hanez) jika berada di tempat saya? Sebagai wanita, ibu dan isteri, saya diperlakukan seperti patung bernyawa. Mungkin ini hari saya, esok lusa mungkin giliran anda pula. Saya tidak minta jadi begini, jadi tolong hormat perasaan saya selagi saya masih bergelar isteri Mr. R - Puan Liyana
Apa perasaan anda? dia takde perasaan kak.. pasal tu dia buat macam ni... 

tak faham manusia yang takde sifat perikemanusiaan ni... 1 day, kau mesti akan rasa apa yang Puan Liyana rasa.. she's not jealous.. dia tak nak anak dia di kenali oleh masyarakat Malaysia.. cukup lah kau dah ambil bapak dia.. takkan dengan anak dia pon nak sebat sekali.. being a mom and u will know what she's felt!!

Tiada ulasan: