7.5.15

Kawan dari dalam perut dah kawin..

17 04 2015

kawan sejak kecik kahwin.. saya kenal dia since umur 2 3 tahun.. berjiran sebelah rumah.. betul-betul sebelah pintu je rumah dia.. kadang kadang boleh dengar bila mak ayah kitaorang marah.. heheheh:D

Dia tunang Januari lepas.. buat kecil-kecilan je.. tu tak bagitahu orang.. masa dia datang rumah, kata nak menjemput.. nak meloncat saya.. yelah, kita tak tahu yang dia dah bertunang kan? sebab dia  perna cerita yang dia nak kahwin bulan 8 this year.. sebab tarikh lahir dia dan pasangan sama.. so, dia nak nikah masa birthday dia lah.. tapi perancangan Allah tu lagi hebat kan?

dia datang menjemput pun 2 weeks before majlis.. sebab ayah dia tak sihat, baru lepas operation.. tu yang tak de masa nak pergi jemput.. 

bila cerita kat Aza, dia pun terperanjat..


tinggi suami dia..
saya dengan syahida ni jenis kemetot je...
ni pun dia dah berdiri atas pelapik kaki tu..


masa ni dia boleh cakap..
"tadi aku dah doa jodoh untuk kau.. nah! pegang bunga ni amik berkat.."
speechless saya..
dia cakap dia pernah dengar ceramah "pengantin baru elok doa kan kawan supaya ditemukan jodoh.."

sayang kau ketat-ketat


tengok muka saya.. berpeluh-peluh..
maklumlah.. cuaca sekarang ni panas berdenting...





Aza yang menghitung bulan nak menjadi isteri orang...



hari bersanding dia pakai kaler peach..
sweet je...

semoga kebahagiaan ini kekal bersama sehingga ke syurga..


Tiada ulasan: