4.6.15

Bakar Lemak di Royal Floria Putrajaya 2015

Saya dapat tahu pasal Floria Putrajaya dari FB Putrajaya.. ingatkan nak naik kapal Magic Nite tu.. tapi tak berapa nak feel weh kalau pergi sorang.. heee~~ 


jadi ajak kawan saya pergi sana.. gerak dari Klang dalam pukul 9 pagi macam tu.. sebab saya ada baca Floria ni bukak pukul 9 pagi.. 


kalau korang scroll FB Putrajaya tu, takde mention langsung pasal bayaran ni.. memang takde.. saya tahu pun lepas baca komen orang lain.. kalau ada My Kad RM5 kalau takde RM10.. budak-budak saya tak tahu... tak pasti pulak kenapa dia tak update pasal bayaran ni.. tapi rata-rata memang terperanjat bila kena bayar.. 
Masuk-masuk je dalam ni.. terus nampak mini-mini taman.. yang dorang decorated mengikut tema.. takde sediakan map pun.. saya mula-mula tertanya-tanya, nak jalan kiri ke kanan dulu ni? sebab, kalau boleh nak pergi masuk rumah winter dulu... tapi takde peta, jalan ikut kaki je lah.. hahahaha..


pusing-pusing nampak taman bertemakan minions..
comel-comel..
kiut-miut..

cubaan selfie dengan minions..






jalan-jalan jumpa lah peta..
tengok dah dekat dah nak pergi zon winter tu..
bila dah jumpa..
gila kau...
beratur panjang gila wehhhhhh..
macam nak beli tiket wayang cerita box office..
masa tu dah panas sangat.. memang tak lah saya nak beratur..
next time je lah...

sebabkan panas, jumpa tempat ber air-cond..

masuk rumah orkid..
cantik-cantik bunga kat sini..
siap ada pemenang lagi..
acara apa orkid ni bertanding saya tak tahu..
hahahaha:p

masa dalam ni tak ramai orang sangat.. jadi memang terasa aircond tu..






anything mix with purple is my favourite..



suka!
cantik weh..

putih suci je..



di sebabkan terlampau panas.. 
tutup mata bila orang nak tangkap gambar...


berlatar belakang kan jambatan Putrajaya..

banyak rumah mini kat sini..
rumah Melaka pon ada..


ni rumah apa?

tak tahu tajuk.. LOL

tapi bila dah pukul 11 lebih tu..
memang ramai gila orang weh...

korang kalau nak pergi, pagi-pagi k!
malam pun dia bukak..
samapi 7th June ni...
best jugak sekali sekala jalan-jalan macam ni...
katanya tiap-tiap tahun ada..
tu saya tak pasti..





1 ulasan:

ezzu berkata...

bestnye dpt p floria...ezzu p yg tahun lepas punye...hehehe