10.6.15

DAY 8: The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!



maaf yer.. lambat 2 hari..

1. Tahu erti sebenar "anak sulung"..

-Saya anak sulung dari 5 adik beradik yang kesemuanya perempuan. whatever happen, I am responsible to them. saya nak pasangan saya faham tanggungjawab saya. saya tahu, lepas kahwin kena ikut cakap suami, kena dengar arahan suami. tapi dia kena faham situasi saya. saya harap dia sama-sama boleh jaga kami sekeluarga. layan keluarga saya sama seperti keluarga dia.

2. Suka bercakap tapi tahu bila untuk berhenti bercakap

- knowing me, suka bercakap suka bercerita suka membebel. kalau dapat yang pendiam, mati kutu lah. lagi-lagi jenis, tanya berpatah-patah dia boleh jawab sepatah. hadoiiii.. tapi kena tahu lah bila masa nya kena senyap yer.. kang 24 jam bercakap bengong weh...

3. Kerja Tetap

- Tak lah nak pilih doktor ke jurutera ke.. tapi kalau dapat alhamdulillah! heee~~ as long dia ada kerja yang boleh menyara hidup. zaman sekarang ni semuanya memerlukan duit yer. bukan materialistik but be a realistik. saya tak minat dengan orang yang suka tukar kerja. sorry! sebab kalau dah asyik menukar kerja, bila nak stabilkan ekonomi?


- Utamakan family. lagi-lagi bila seorang lelaki itu melayan emak dia dengan cara sepatutnya. InsyaAllah in future dia tahu melayan perempuan bernama isteri. dan, dalam apa jua hal, keluarga adalah penting bagi dia.

5. Sayangi dan terima saya seadanya.

- I'm not perfect at all. yes, semua manusia tak perfect, ada pro and cons. tapi ada sesetengah orang macam tak faham, yang manusia ni tak perfect mana. don't expect saya perempuan saya tahu buat semua kerja rumah. saya tahu cara melayan orang lain dengan sempurna. dan saya tak nak nanti di sebut-sebut kekurangan saya. saya ni nampak je garang, keras hati tapi deep inside saya suka bermanja. 

Jodoh kita adalah cerminan diri kita. kalau kita nak jodoh yang baik, kita mestilah jadi yang terbaik untuk dia.





Tiada ulasan: