19.8.15

Keracunan makanan

Hi!

Hari ni baru start kerja untuk this week.. Isnin dan Selasa MC.. Food Poisoning.. perghhhh.. dia punya sakit tu.. memang tahap lembik badan jiwa raga gue...

Ahad malam tu pergi dinner dengan kawan.. saya makan nasi goreng cili padi je.. idok ler pedas mana pon.. memang tak terasa pun tahap kepedasan nya.. saya makan tu around 9pm macam tu... seklai pukul 1 pagi macam tu pergi toilet.. cirit-birit.. sejam kemudian bangun lagi... sekali pakej muntah... badan memang dah rasa lembik selembik nya... 

tapi around 5am Isnin, takde lagi sesi ke toilet.. saya pun siap-siap ke office.. abah pun pelik.. tapi gagah kan jugak.. sampai parking... badan lembik semacam.. tak mampu nak bangun berdiri.. Allah... terbaring lah dalam kereta tu.. whatsapp boss cakap nak MC.. terus drive balik Klang.. fikir nak ke klinik mana.. tapi driving terus ke KPJ.. hahaha.. otak tak terurus dah.. 

sampai KPJ dia suruh admit.. tapi tak boleh.. sebab semalam (read: Selasa) abah ada check up kat PPUM.. takde siapa nak bawak dia.. so, balik rumah rehat je.. ulang makan ubat.. malam sikit gagahkan diri mandi.. semalam gagahkan lah jugak bawak abah ke PPUM.. balik rumah terus terbongkang..

Hari ni pon ada lagi sesi cerry berry... but still kena kerja.. 
saya nerves kalau cuti lama-lama ni weh.. macam tinggi pulak jawatan kau kan.. hahahaha...

ni dah nak balik.. tak sabar nak jumpa tilam weh....



di lahirkan bersama eyebag..
bila tak cukup tidur lagi lah membengkak eyebag...
@__@


rasa nya ni 1st time kena keracunan makanan yang teruk..
sejak Isnin saya tak berani nak makan..
hahahaha..
kalau sebulan macam ni..
selim melim laaa...~~


Tiada ulasan: