1.12.15

Short Vacation to Grand Lexis, Port Dickson Part 2

Moh sambung part 2 pulak... sebenarnya busy.. tapi tak boleh nak fokus dah buat kerja...

sepatutnya check in pukul 4.. tapi masa kami sampai around 3 petang macam tu.. bilik dah ready.. happy tak terkata.. so, masuk je bilik.. terus kiteorang snap sana sini.. kehkehkeh:p hampir setengah jam rasanya... 

tukar-tukar baju landing atas katil.. tapi saya tak boleh nak lelapkan mata.. sudahnya dalam kul 5.. saya berendam dalam pool.. hehehehe =) sejukkkk.. tapi best.. nak maghrib macam tu kawan saya tanya kita makan malam kat mana? eerrrrrr... makan malam takde dalam itinerary.. sebab saya ingatkan dia ada room servis.. memang ada room servis.. tapi menu sushi.. mana mau kenyang.. dahlah berendam dalam pool.. confirm lapar..

Google cari kedai makan best kat PD.. jumpa page ni.. http://www.caridestinasi.com/tempat-makan-best-di-port-dickson-jjcm-tv3/ suggestion pergi Restoran Seri Mesra Ikan Bakar & Seafood... dari Grand Lexis lebih kurang 20 minit macam tu.. saya waze kan aje.. hehehe.. sampai sana tengok tak berapa ramai orang.. tapi takde yang amik order.. aduhhh.. perut dahlah lapar.. lepas 10 minit macam tu baru ada pelayan datang... perut dah berkeroncong.. saya order 3 nasi putih, sayur kailan ikan masin, udang masak merah, sup campur dan sotong celup tepung.. total damage RM40.. including air buah.. murah kan? rasa dia? so-so je.. not so bad not so good.. boleh lah di terima tekak.. mungkin ramai pergi sini sebab murah kot?

Esok nya kiteorang pergi rumah terbalik.. ingat kat Sabah je ada? PD pon ada... 


rumah kedai je dia buat..
fee untuk masuk RM20 untuk dewasa..
masuk sini kena tanggal kasut..






kat sini setiap tempat ada pekerja dia..
dia tolong kita tangkap gambar..
masa saya pergi sembahyang Jumaat..
so, memang tak ramai orang..
kiteorang keluar je..
ada 1 bas datang..
fuhhhhh...


ingat nak singgah Ostrich Farm..
tapi hujan lebat..
singgah kedai Mari Makan..
ada gerai Cendol Bakar..
saya pernah makan kat Kuala Selangor..
memang kenalah dengan tekak..
tapiiiiii...

makan kat sini..
gila tak sedap..
memang totally out...



gula cair..
santan cair..
cendol dia tak sedap!!

lepas tu pergi pusing Terminal 1 je..
dulu tu tempat shopping muda mudi..
barang kat sana murah murah harganya..
saya beli blouse dan skirt..
murah sikit dari harga kat Klang...

walaupun short vacayyy.. tapi best..
:)


Tiada ulasan: