3.8.16

Passport oh Passport

Kisahnya saya kena pergi outstation ke Thailand 21hb - 24hb ni.. dapat tahu minggu lepas.. passport saya memang dah lama expired.. dan tak terfikir nak renew pun setakat ni sebab takde ke luar negara.. 

jadi bila dah dapat tahu nak kena outstation.. minggu lepas saya pergi lah beratur di Pejabat Imigresen Port Klang... masa saya sampai belum pukul 7 pagi.. tapi que dah panjang gila babas punya... kira punya kira.. security guard kata no dah habis ni.. maknanya yang beratur panjang kat belakang tu confirm tak dapat no... dalam group pulak cakap UTC Pudu offline... saya dah berkira-kira nak kesana dah masa tu.. sebab dengar ramai feedback UTC banyak no giliran...

Ahad nya pulak saya ke UTC Pudu.. around 6:35 pagi macam tu sampai sana.. que panjang menjela wehhhh... kalau siapa pernah tengok que panjang kat GCS midvalley dulu-dulu.. macam tu lah.. que beli tiket wayang dengan que customer McD bertemu... tapi nekad nak cuba nasib... saya parking kereta kat level 3.. tapi ntah macam mana blur nak turun ke tingkat 2.. jumpa adik guard.. dia cakap ikut dia.. saya kiranya ikut pintu belakang... sekali tengok depan pintu imigresen ada notis.. OFFLINE... perghhhhh.. nasib baik tak ikut mereka beratur weh... kalau tak memang maki hamun lah daku... adik guard tu cakap orang start que pukul 3:30 pagi... gila kau.... 

dengar berita kata takde masalah kelewatan passport.. memang takde isu kelewatan.. tapi isu pengeluaran!!!

hari ni saya pergi UTC Sentul.. no giliran habis ngam-ngam depan saya... huwarghhhhhh.. sumpah rasa nak menangis... Ya Allah... dah kenapa susah betul nak renew passport!! lepas tu pegawai tu cakap pergi Putrajaya.. sebab dorang ada banyak no angka giliran.. saya speeding pergi putrajaya... sampai sana kul 8.15 pagi.. memang orang beratur dah ramai.. dalam hati duk berdoa.. adalah no.. memang takde rezeki.. nombor giliran dah habis jugak! dengar cite dari orang depan.. no giliran 120+-.. 

jadi, esok pagi kena meneruskan misi renew passport di Port Klang.. gue nekad nak keluar rumah pukul 5 pagi... apa nak jadi, jadi lah...... whyyyyyy Imigration why you did like this to us???? 

penat gila drive ke sana sini.... ni masuk ofis buat kerja.. saya amik half day je hari ni... well, cuti harus di catu...

mohon bertabah lah sesiapa yang betul-betul memerlukan passport tu...

Tiada ulasan: