5.8.16

Warung @ Kedai Bakso Sedap di Kg Baru KL

Ni cerita hari rabu.. lepas dah hampa sebab tak dapat nak renew passport.. maka saya meneruskan perjalanan ke belakang Chow Kit.. sebenarnya pergi cari paper bag kat Wakim Plastik.. murah-murah barang kat sana.. siapa nak kawin nak beli paper bag murah elok lah ke sana...

lepas dah settle beli belah... saya teringat ada kedai Bakso sedap kat Kg Baru.. dekat dengan Menara DBKL 3.. saya tahu pun dari internet lah... ada satu masa tu saya mencari bakso sedap.. tu sibuk meng google.. sebabkan jauh dari Klang.. tangguhkan dulu hajat nak makan bakso tu.. bila da peluang macam ni.. apa lagi.. moh lah kita.. hahahaha :D

saya siap simpan screen shot yang saya jumpa dalam FB..


ni bakso nya..
dia takde nama kedai ni..
dia bukak warung dalam rumah..
memang pure Indonesia yang buat..

sedappppppp...
memang puas hati sangat...
berbaloi datang dari jauh..
lap air hidung makan sambal dia..
memang pedas menyengat..

alkisahnya.. makcik ni tanya tak makan roti canai ke? sebab masa tu jam menunjukkan pukul 11 pagi.. soalan kedua.. memang orang jawa sama macam saya? hahahahaha.. jawapan nya memang tak lah kan.. saya siap beli lebih bungkus.. malam tu pun saya dinner bakso ni.. sampai ketat sendat perut.. lepas ni tunggu 5 6 bulan lagi... boleh lah pergi makan kat sana.. saya tak tahu sebungkus berapa harga nya..

warung makcik ni tersorok.. korang waze Menara DBKL 3.. lepas tu cari warung Mak Leha.. park lah keta.. jalan masuk ke kedai Mak Leha.. warung dia atau rumah dia di sebelah warung Mak Leha.. anyway, warung @ rumah mak cik ni bersih je.. takde masalah lah bagi saya.. kalau orang yang cerewet tu... tak payah lah pergi.. cari je kat tempat lain..

Tiada ulasan: