29.12.16

Ikan Masak Cuka menggoda hati

saya buat check up hari tu kan HB low..
jadi try laa makan kerang..
semalam masak rendang kerang..
tapi macam ada yang kurang rendang tu...
tapi masih boleh di terima anak tekak sy lg laa..

selain lauk rendang kerang saya masak lauk ikan..
Ikan Masak Cuka..
mak mertua saya tak makan kerang..
kena lah masak lain untuk dia kan...

upload dalam FB..
tak sangka pulak ramai minat lauk tu..
siap mintak resepi lagi...
hahahaha~~
saya pun baru google reepi tu semalam...


x tau ikan apa..
hahaha..
sebab dah di siang dan di basuh..


Resepi Ikan Masak Cuka

1 biji bawang besar **
3 ulas bawang putih **
1/2 inci halia **
1 batang cili merah **
Ikan - goreng separa masak
sedikit biji sawi
3 sudu makan cuka
2 sudu sos ikan
sedikit air
sedikit serbuk kunyit

** - mayang bahan tersebut

Panas kan sedikit minyak masak, tumis bahan mayang sampai layu. masukkan air dalam setengah gelas. sebab saya guna 3 ketul ikan je.. masukkan sekali serbuk kunyit dan biji sawi tu.. amik tang hujung sudu je.. masukkan ikan dan didih kan.. bila dah mendidih masukkan cuka dan sos ikan.. rasa dulu sebelum masukkan bahan perasa atau garam.. sebab sos ikan dah masin ye.. siap!

Tiada ulasan: