11.4.17

Pregnancy Stories : 8th

Minggu ke 31 dah ni...
tengok kawan depan meja ni.. dia dah 37 ke 38 minggu...
saya pulak yang nervous tengok perut dia..
hahahaha~~
kata nya nak kerja sampai 4 hari sebelum duedate... sebab history family semua bersalin masa hari duedate...

minggu ni planning nak kemas dan prepare barang-barang ke hospital...
saya tengok dalam FB, minggu ke 28 lagi dorang dah prepare..
masa minggu ke 28 saya mintak tolong abah basuhkan baju baby...
jadi sekarang tinggal nak kemas dan packing je..
walaupun nampak macam senang.. tapi kalau dah M duduk dalam badan..
memang tak gerak nya...

start minggu ni saya google segala menu dalam berpantang..
sebenarnya menu dalam pantang ni kukus,rebus dan grill..
cuma ada jenis jenis ikan yang kita boleh makan dengan tak je...
insyaAllah saya pantang rumah ibu saya....
last year, ibu jaga adik saya..
tapi kesian saya tengok..
sebab ibu bekerja.. jadi terkejar kejar dia nak siapkan baby dan mak baby...
menu dalam pantang pun masa minggu pertama tu huru hara saya tengok..
hahahahaha~~ kadang kadang saya google, saya suruh ibu buatkan untuk adik saya...

jadi, untuk mengelakkan perkara macam tu berulang...
saya google siap-siap.. at least ada idea nanti apa boleh makan apa boleh di masak...
tak nak jadi kelam kabut lah... 
saya buat list jugak untuk husband saya...
macam buah-buahan yang boleh di makan..
mostly buah-buahan import..
buah-buahan kena beli stock seminggu sekali..
macam ikan pulak, sebulan sekali mak mertua pergi pasar basah..
jadi husband boleh mintak tolong mak pilihkan ikan masa tu...
siap request kat husband suruh cuti seminggu...
entah dia nak ke tak.. raya pun tak pernah cuti sampai seminggu...

set berpantang saya dah beli..
tinggal nak kena beli vitamin..

harap-harap badan kecut lah lepas bersalin nanti..
esok ada check up..
paling saya takut bila kena naik penimbang..
ngeri tengok nombor kat situ..

selalu doa moga saya bersalin minggu ke 37.. amin~~

Tiada ulasan: