7.4.17

Asam Pedas Pasar Borong Batu Berendam Melaka

1hb April lepas saya ke Melaka..
Ada kenduri aqiqah anak bff..
sebabkan Melaka je.. kami suami isteri okay je nak penuhi undangan ni...
lagi satu sebab, ni agaknya kali terakhir dapat jalan jauh... heeeee~~~
lepas lepas ni kena tunggu bersalin dan anak besar sikit...

hari sabtu tu saya update status kat FB.. tanya makan mana sedap di Melaka...
ada 2 orang respon.. suami pilih nak makan asam pedas...
jadi kami ke Pasar Borong Batu Berendam...
kat situ ada food court...
menu utama setiap kedai asam pedas dan juga roti canai...

saya pilih menu asam pedas daging tetel.. suami pulak pilih asam pedas telur mayong..
dia memang suka telur ikan mayong tu..
now days, telur ikan tu mahal gilaaaaaaa...
lepas tu tokey ikan pandai dia tebuk perut ikan sebelum jual ikan tu..
jadi, kita selalu beli ikan mayong yang tak de telur...



harga pun tak mahal sangat...
seingat saya set asam pedas telur ikan mayong RM13 je...
asam pedas melaka ni dia cair kan..
bagi saya lah..
saya biasa masak asam pedas pekat..
lepas tu resepi dia ada daun limau purut.. tapi kalau saya tak taruk daun limau purut tu..

tapi sedap...
cukup rasa segalanya..

menu sampingan saya pilih satay..
ada 1 je kedai yang jual satay kat situ...


ni kedai nya...
ada jual  rojak jugak..


beli 5 cucuk satay ayam, 5 cucuk satay daging..
satay daging dia sangattttttt sedap ...

kuah dia pun pekat..
haisshhhh... meleleh pulak air liur kita...
memang sedap lah..
1 cucuk 85 sen je..
berbaloi lagi makan ni dari makan satay kajang..

next time kalau pergi Melaka lagi dah tahu dah mana nak makan..

:)