3.4.17

Warded sebab baby kurang gerak

Assalammualaikum semua..

hari ni dah 3hb April... kejap je hari berlalu...
minggu ni dah masuk 30 minggu.. ngam ngam 7 bulan kan? rasanya laa...
lagi 2 bulan je nak bersalin.. insyaAllah..

last week saya warded... Isnin tu baby kurang gerak..
dah petang pon baru 7 kali gerak.. balik kerja singgah beli aiskrim...
orang kata makan sejuk-sejuk nanti baby bergerak..

tapi takde pon.. sikit pon takde..
lepas maghrib husband tekap ais kat perut...
sama jugak.. takde respon.. selalu saya solat masa qiam tu mesti rasa dia gerak..
ni takde..
hati dah debar-debar... husband suruh minum air berais... sama je...

Ya Allah.. dup dap dup dap jantung dah...
dalam pukul 9 malam macam tu kami pergi HTAR..
masuk PAC, nurse cari heart beat baby...
lama jugak.. dalam 10 min.. dia tak jumpa..
panggil kawan dia.. tolong carikkan..
godek sana sini.. Alhamdulillah.. jumpa dah..
tapi kata nya heart beat lemah...

kena warded semalam..
sebab doktor nak pantau heart beat baby..
tapi kata misi.. sebab baby saya kecik lagi..
sebab tu tak berapa nak rasa geraknya..
entah lah, saya ikut je nasihat kurang dari 10 gerakan kena pergi hospital..
lagipun ni kandungan pertama saya kan...

tapi lepas keluar hospital baby memang kurang sangat gerak.. cukup lah gerak 10 kali tu..
saya pantau time solat.. dia mesti gerak..
sebab dari mula dia bergerak saya dapat rasa bila time solat tu...

hanya pada Allah saya berserah..
kita tak nampak dia dengan mata kasar kan...

Tiada ulasan: