4.4.17

Guna Oxywhite dan Loreal Hydrafresh Genius Water Busting Mask

2 minggu lepas, saya pergi ke Guardian...
kawan saya kerja Guardian...
selalu inform kalau ada sales atau promotion baru...

sejak mengandung saya memang alah pada mana-mana produk muka..
tak kira lah cream muka atau pembersih muka..
scrub muka lagi lah...
tapi bila dah masuk 3rd trimester ni saya cubalah guna balance pembersih muka yang ada tu..
2 hari buat eksperimen..
saya cuci muka sebelum tidur..
ehhhhh.. takde kesan negatif dah.. hahahahah~~~

boleh dah pakai...
sebabkan kulit muka terlampau gersang bagaikan di padang pasir...
saya keluarkan balik krim pelembap dalam simpanan..
siap simpan dulu dalam fridge sebelum nak pakai..
sebab nak effect sejuk tu.. 


masa awal-awal mengandung kulit muka kering bagaikan padang pasir..
saya beli ni..
tapi tak berkesan..
rupanya sebab hormon masa tu...
sekarang saya pakai balik lah...
alhamdulillah..
makin okay lah kulit ni..


cream ni boleh buat sebagai pelembap, krim malam, essence dan juga mask..
tapi saya tak suggest lah korang pakai sebagai mask..
sebab krim ni tak akan kering.. berlendir je nanti muka korang tu..
sebelum pakai bedak, saya pakai nipis-nipis krim ni..

tak tahulah bila nak habis..
sebab pakai dalam 2 3 titik je sekali pakai...

untuk pencuci muka saya masih setia dengan produk dari SAFI.. 
saya pengguna setia Safi sejak sekolah menengah lagi..
sebab masa dulu pencuci ni paling murah kat pasaran..
ni je lah mampu.. 


ni yang saya pakai...
sehari 2 kali je cuci muka..
bangun pagi dan sebelum tidur..
jangan selalu cuci muka guna pencuci..
nanti kulit kering sebab minyak natural dari kulit dah takde..


Hari tu beli face mask kat Watson..
sebab face mask kat Watson comel comel..
borong 5 keping rasanya..
lepas tu dalam simpanan masih ada lagi...
tapi bila nak guna nya tak tahu lah...
takde mood dan kepenatan terlampau bila waktu malam..
sebelum tidur konon berangan nak pakai mask..
tapi end up selalu dah terbaring baru nak ingat..
memang tak lah saya nak bangun dari katil balik...

harapnya malam ni mampu merajinkan diri pakai mask..
nak jugak cantik macam che ta dalam labor room..
moga kulit cepat pulih..



Tiada ulasan: