25.10.09

jangan jadi penyibuk boleh?

belajar dari kesilapan itu penting. sebab itu yang mendewasakan hidup kita. kesilapan lalu adalah perkara yang mematangkan hidup kita. aku insan tak sempurna, tapi aku akui kesilapan aku. tak macam sesetengah manusia. dah buat kesilapan, dah melakukan kesalahan, masih lagi nak menangkan dirinya. walhal, dia sendiri sedar yang dirinya melakukan kesilapan. aku cukup benci dengan manusia yang menjaga tepi kain orang lain. tapi diri sendiri masih lagi x sedar-sedar diri lagi. kain sendiri tak cukup terjaga, inikan pulak nak jaga tepi kain orang lain. sedar sikit yang kita ni manusia x sempurna. memang saling ingat mengingatkan itu perlu, tapi biarlah kena dengan caranya. jangan dengan cara mempedajalkan orang.

biar ALLAH yang menghukum dosa-dosa aku. aku tahu azabnya pasti sengsara untuk menerima hukuman-hukuman tersebut. tapi pastinya aku mahu taubat atas dosa-dosa yang aku lakukan. tolong jaga tepi kain sendiri sebelum sibuk nak menjaga tepi kain aku. tolong betulkan diri sendiri sebelum menegur kesalahan yang aku lakukan dan jugak kamu lakukannya!

10 ulasan:

ansaree berkata...

same la mcm ape yg sy rasa skrg.. macam bagus je nak jaga tepi kain org.. dah xde keje sgt la tu.. xde life..

n i s a berkata...

blog dah start pedas. hihi. thumbs up!

Cik Cookie berkata...

Tenang sis.kok marah2 di pagi hujung minggu.ngak enak utk senang2.

Tiba CC ckp Indon bikin kamu hot.
biarlaa org mcm tuh.lama2 kang dia tau laa langit tggi rendah.

mOhd irWAn berkata...

aku pun benci gak dengan orang jenis camni

butterfly berkata...

ansaree : mmg diaorg ingat diaorg bagus..that's why diaorg jaga tepi kain kite..padahal kain sendiri panjang menjela tak terjaga..

n i s a : thx nisa..:)

Cik Cookie : enggak mrh lah CC..tp kasi diaorg tuh beringat je..

mOhd irWAn : bkn kamu je benci..rmi lagi benci dgn manusia mcm nie...

Syarinie Amran berkata...

betul sangat tu!!
100% agree with u.

butterfly berkata...

Syarinie Amran : thx dear..

aku dan secalit warna berkata...

marah betul tu

jemarisepi berkata...

NAK PINJAM AYATAYAT NI BLEH....NAK LETAK KAT BLOG JEMARI LAH....
NAK JUGA NAK JUGA...BLEH EK..

SORRY...NAK AMIK JUGA....HIHIHIHI

butterfly berkata...

aku dan secalit warna : of coz i mrh..infact, tgh mood nak mkn org..

jemarisepi : sila lah..i x kisah..sharing is caring bak kate Cik Cookie..