26.10.09

muka bersalah tu tak laku!

kalau dah bersalah tuh. kau tak payah nak buat muka sememeh je! kau fikir aku nak kesiankan kau? ramai lagi orang yang boleh aku kesiankan. yang pasti bukan kau.! dah kau dajalkan aku. kau nak suruh aku kesiankan kau?!

memang aku kejam pun. memang aku jahat pun. so what? aku tak kacau ketenteraman hidup orang lain. dan aku x memperdajalkan orang. itu dah cukup bagi aku.

memang aku banyak dosa pun. tapi aku beringat! yang pasti aku tak menghancurkan hidup orang lain demi kepentingan dan kesenangan orang lain. kau fikir kau boleh bahagia dengan cara hidup macam tu? aku tunggu saat kau jatuh macam nangka busuk. saat itu aku akan bersorak penuh kegembiraan dan keriangan.

sekarang kau menang. aku akui sekarang kemenangan berpihak pada kau. kau boleh tersenyum puas sampai ke telinga. tapi kau tunggu kekalahan yang bila-bila masa pula akan berpihak pada kau.

ini untuk renungan kau. cuba kira berapa ramai kawan kau yang suka pada sikap kau? cuba kira berapa ramai orang yang sanggup berkawan dengan kau? cuba kira berapa ramai teman yang sanggup menolong kau masa kau susah?

orang yang selalu menyusahkan hidup orang lain ni, orang yang busuk hati! walau pada lahiriahnya kau tu cukup amalan wajib. tapi fikirlah amalan wajib dengan amalan dosa yang kau lakukan tu. mana lagi banyak? kira buku amalan tu sendiri. buat akaun ye, tuk bagi akaun akhirat tuh seimbang.tak cukup bateri kalkulator tu, mari sini aku bagi pinjam.

 

6 ulasan:

Fiq berkata...

pergh... main kasor nampak...=)

butterfly berkata...

yea ke maen kasar??
:)

~Firsya~ berkata...

dik,humangggaiii,mrh btol nie,biaselah tue idup berkwn,kdg2x org xmemahami ape yg kite rse n fikir...

butterfly berkata...

mrh kak..mmg sy mrh kak...rase nak bunuh je die kak..boleh x lau sy bunuh die?

♥ayudeadwish♥ berkata...

ape pasal memarah nih? marah kat aku ke?

butterfly berkata...

♥ayudeadwish♥ : laa..bkn kau lah tayunk..