13.12.09

terlebih advance.

semalam..aku xde wat apa pun..duk kat uma je..lipat kain baju yang melunggun membukit tinggi..baju dari sem lepas..xlipat-lipat..opsss…sy bkn mls…cume teramat bz..sila percaya ok!

pastu sambil3 melipat dan menggosok kain baju…aku g jejalan kat blog korang..sume yg de link dlm blog aku..aku g terjah..singgah jugak blog3 yang lain..saje je..nk tgk3 kan..aku agak terkezut littlegirlemoticonlah kan..kebanyakkan rumah3 yang aku melawat semlm..adalah kanak3 yang belum lagi bersekolah menengah..di ulangi..belum sekolah menengah lagi! advance tersangat-sangat lah ye budak3 zaman sekarang nie..

aku dulu..mase darjah 6..tahu main game je kat pc..internet tu pun aku tak tahu apa die..tapi bdk3 tu..huiyoo..siap de lappy maa…darjah 6 dulu..aku tak tahu pun de blog..xtahu nak bukak tenet pun..iskh…iskh..cian je kan aku..haip! korang yg lahir thn lebih kurang ngn thn aku lahir..same je kan?? btul x!?

aku bkn apa..respect sgt3 kat adeq3 ni ye..akak dulu..tulis diari kat buku je..tu pun..tulis benda3 yg mmg bdk3 lah kan..benci die lah..menyampah die lah..suke die lah..minat die lah..tu je kot..psl perkembangan semasa nie..mmg hampeh lah waktu tuh..

aku ade terfikir nantikan..anak aku umur 3 4 thn..baru belajar bercakap tu..die cakap apa taw..”mama..nak handset..” mau heart attack octopusemoticonaku di buatnya..pastu..baru masuk darjah satu..”mama..nak lappy..” mmg jatuh bankrup aku..naik tingkatan 1..die mintak keta pulak..mmg kena penampar sepuluh jibik lah dari aku..bukan sejibik je!

dunia memang makin maju..teknologi memang bertambah canggih..tapi..

tahukah anda octopusemoticonsemua..apabila era moden berada di kemuncaknya..kita akan kembali ke zaman dahulukala..maksud aku..mula bercucuk tanam..tapi dengan cara yang advancelah..sebab sumber yang ade kita dah habiskan dengan mencipta pembangunan.dan memajukan teknologi yang canggih..

7 ulasan:

ibu wawa berkata...

biasalah zaman dah berubah.

anak akak yang umur 6 tahun, boleh main games org dewasa. ayahnya pun kalah dengan dia...

Fiq berkata...

Budak zaman sekarang memang canggih. Bukan setakat IT, buat "video" pun pandai. Nasib baik tak masuk dalam anugerah skrin

nurain rodze berkata...

ok . ain percaya . hehe

Unknown berkata...

zaman berubah. besela tu.
i dpt hp pun time sek men, mase tu kakak i ckp mcm dlm blog u ni la. dulu dorg da masuk U baru dpt hp. then my dad plak ckp, da keje br de hp. heeeee.
zaman berubah kan? bende2 teknologi ni da jd part of life.
hidup kanak2 n remaja i skrg lbh mewah nak dibanding akak2 n abg i dlu. n dah pasti yg lg muda lg mewah. ye x? ;)

Cik Siti Hajar berkata...

ibu emy efy eqy
mmg bdk3 ni terlebih majju ye kak...


Fiq
uihh..buat video tu kan dh mmg acara diaorg skrg nie..klu leh mng anugerah..lagi rmi lah kowt nk blaja wat video tuh..

nurain rodze
time kaseh sbb percye..

Ery Farieha
tu lah pslnye..sekolah lg dh bli mcm3..dpt mcm3..yg keje bagai nak rak ni..mmg kosong je poketnye tuh..

kyungie berkata...

salam sis...

ekhem...macam kitorang jer ...hehehe Auna baru daja 5 ..... tak bek ker kalau ader blog???...

Auna pon nk buat blog sebab nk berkongsi cerite hhuhuhuhu

Cik Siti Hajar berkata...

auna..
bukan x baik lah deq..
x ckp pon cam tu..