5.2.10

salah ke kahwin muda?

orang tua-tua selalu cakap..kalau budak perempuan cite hal kawen je..dah gatai lah tu..tu tuk gadis3 zaman dulu-dulu lerr,,,yang dah jadi mak kita sekarang ni..
apa aku merepek kat atas tu..abaikan je lah..aku cuma nak tanya..salah ke kita kahwin di usia muda? sedangkan ekonomi dah kukuh..

bagi aku..baik kahwin cepat-cepat..elakkan dari banyak lagi dosa..dosa maksiat..dosa zina kecil..banyak lagi lah dosa tanpa kita sedarikan??
kawan-kawan aku ada cakap..wat pe kawin awal? tak boleh enjoy..laa..bukan ke kalau kawin pun kita leh enjoy..enjoy dengan suami kita..tu kan nikmat..sebab hubungan dah sah..halal kan..kalau cakap nak enjoy dengan kawan-kawan..mestilah suami kita benarkan..kalau kena dengan caranya..

ada jugak yang cakap..buat apa belajar tinggi-tinggi..kalau kawin awal..kalau kita kawin…mintaklah izin suami untuk bekerja,..pasti dia memahami..kerana dia mengenali kita..pasti mengerti hasrat kita..
kalau cakap tak puas hidup sorang tu..tak tahulah aku nak cakap cam ne..sebab dalam dunia pun kita hidup bermasyarakatkan..?

kadang-kadang tu..bila aku cakap kat kawan-kawan..aku kalau boleh nak kawin awal..ada yang mengeluarkan kritikan yang tidak membina langsung..tapi aku wat dengar tak dengar je..lantaklah nak kata apa pun..sebab aku kawin pun..bukan guna duit diaorang..silap-silap..diaorang pun aku tak jemput..hehehehe..
tapi ramai jugak kawan sekolah aku yang dah kawin..dan jugak dah ada anak dua tiga orang..seronok je aku tengok..
dunia nak kiamat dah..aku nak kawin sebelum kiamat..umur pun tak tahu panjang mana..nak kawin dulu sebelum mati..
pic atas tu pic kahwin kak azlina dan abg hairul..kawan keje mcd..lawa kan??

13 ulasan:

asna cute berkata...

xsalah..

BULLET berkata...

kawin mude xsalah...tapi salah la kalau g bergambar kat bawah pencawang letrik tu...bahaye tol...radiasi tau x...isk isk isk

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ berkata...

ko ni ah~
kawen je ah~
tp pastikan ko sedia~
kawen bukan cam salin baju

wawaa shah berkata...

xsalah pong~~

arekymz membuyau berkata...

betol tuh..
kawen awal la bagos..
aku pon nak kawen awal kalo ade duet..
tp kalo nak tanggung anak org kan..
kene la berjaye dulu..
kan2..

Aini berkata...

nak kawin awal juga... =)

cik EPAL berkata...

kalau dah bersedia..apa salahnya :)

. mimie . berkata...

xsalah pown..
asalkan ekonomi dlm poket tue da tol2 stabil..
klw kawen smate2 nk elakkan maksiat tp poket habuk pown tarak kang jd isu btekak pg ptg siang mlm smpi jiran sebalah pown ley dgr..
ahah :D

butterfly berkata...

asna cute : xsalahkan...;p

BULLET : itu namanya kreatip bergambar ok!

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ : bkn apa..aku geram arghh org yg duk memerli aku ni..


wawaa shah : :))

arekymz membuyau : betui tu..kumpul harta dulu..

Aini : jum kite kumpul dwet sesame..

cik EPAL : betull...

. mimie . : tu baru perang dunia ke3 mimie..:)

TARANTULAH berkata...

aku menolak untuk kawen muda jika melibatkan alasan nih:

1) xnak digelar andartu
2) xmahu kalah dengan kawan yang dah berkahwin
3) kawen untuk mengelak buat keja: cnth nak gi kursus, penempatan yang jauh.

apapon bergantung kepada jodoh. kalo awal awal kalo lambat lambat la.

butterfly berkata...

yup..kena tgk jodoh gak kan..:)

[msg] berkata...

TQ tq Tq n TQ bnyk2... ada gak org letak my foto kt sini.... huhuhu... terharuuuuuuunya... nanti nk kawin kang call la abg k! abg bg diskaun gambr kawen! oh ye! lawatilah karyaconcepts.blogspot.com utk keterangan lanjut! ada gmbr2 cantik di sinun! berkenan jerk, leh tempah skrg... lambat akan terlepas tau...

jan berkata...

xsalah pade aku...tp aku heran,kazen2 aku,mak bapak dorg sume xbg kawen awl..mak bapak aku pun...npe yer?kan bgus..