7.2.10

siapa selalu kena hon?

siapa yang baru dapat lesen kereta?? angkat kaki..! mesti korang tersangatlah bangga kan? yelah, dah dapat lesen..bolehlah berjimba-jimba[ayu! pinjam perkataan ko jap!]..bukan semua kawan-kawan ada lesen kan..lagilah kalau korang dapat lesen dalam umur yang muda macam aku..

aku tak lah bertuah macam sesetengah orang..lepas SPM je terus amik lesen..aku guna elaun mara untuk amik lesen..sebab parents aku tak nak tanggung..abah aku cakap cam ni taw..abah dulu..dah keje baru dapat amik lesen..tu pun kumpul duit gaji tiap-tiap bulan..bila ayat di keluarkan macam tu..maka aku terpaksalah mengunpul duit sendiri untuk amik lesen.,.

bagi perempuankan..yang baru dapat lesen tu.kalau korang bawak keta lah terutamanya..pernah tak korang kena hon dengan pemandu lain? pastu pemandu pandang dengan pandangan maut jerk kat korang..

terus terang masa mula-mula aku dapat lesen..memang aku selalu kena hon..terutama bila aku bawak keta manual..huh! masa mula-mula dulu..i hate manual car..tapi disebabkan keta mak aku manual.,.terpaksa tukar statement..i love manual car..hekk~~ bodek tuk guna keta time keperluan..

tapi kalau kat hostel..memang aku selalu sewa keta auto..bile balik klang..kena lak biasakan diri guna manual..kekadang tu memang gelabah abis lah..lagi-lagi tang bukit..adoi…! masalah besar tu..aku mesti mengelak untuk jumpe bukit yang ada lampu isyarat..sebab kena jaga betul-betul minyak dengan gear..kang tak pasal memang mengundur..booom! langgar keta orang..

tapi sekarang aku jarang dah kena hon..hehehe..sedikit bangga di situ..sepanjang aku bergelar pemandu ni..aku tak pernah hon pemandu lain..walaupun orang tu bersalah..baikkan aku? muahahahahah..buakan apa..aku paham dan memahami perasaan orang yang kena hon..terasa macam apa je taw..

atau mungkin aku ni tak layak nak hon orang lagi kot..? ataupun..aku takut.? ngeeee~~~tolong jawabkan yang mana satu..

 

6 ulasan:

MrS ShaHriL berkata...

xpatot hon org...wlupun org tu slh...kte bg pndgan maut je sudah...hahahah...tnda die tu slh...klu hon nnt ade yg jns xthn sbr tu...xnk ngaku slh...tbe2 gdo ngan kte...kete pecah...xdpt ape...

butterfly berkata...

kalau ko bg pandangan maut..

sekali dia senyum manis je kat ko..
mesti ko yg bengang kan?

arekymz membuyau berkata...

hon je..
blagak sket..
baru dye tau driver pompuan leh tahan gak rupe nyeee..
hahaha

maisyara Pot! Pot! berkata...

mai taleyh wt lesen, coz pnyakit mai tk mngizin kn.. so, sgt jeles biler tgk kwn2 mai wt lesen.. grrr..

*mak mai suke main hon biler ade kete atok ni bwak slow giler kt highway.. hehehe..

Faarihin berkata...

bestnya dah ada lesen.. saya terpaksa tangguh nak amik lesen kereta.. jelesnya dengan orang yg dah de lesen.. hmmm.. (TT__TT)

jan berkata...

biase la tu...tp kdg2 mcm xleh pk pula dorg tu..kan ade tampal P...faham2 sudah...