9.3.10

aku bangga dengan diri aku..

hidup ni kalau nak meniru orang je..susah jugak..takde identiti sendiri..macam mana orang nak kenal mahupun ingat siapa diri kau yang sebenar..

aku ni ada kehidupan yang sederhana je..beli barang keperluan pun banyak yang pakai duit aku sendiri..tak minta ibubapa aku..kena keja dulu..kumpul duit..baru dapat apa yang aku nak..pendek kata kena bersusah-susah dululah..baru dapat apa yang aku idam-idamkan..

apa pun aku bangga jugak..sebab dari umur 19tahun..aku dah jarang mintak ibu dan abah duit..melainkan kalau betul-betul sengkek..kalau tak..takpe..aku boleh bertahan lagi..orang cakap keje McD gaji sikit..ciput je..tapi keje macam apa..aku tak kisah pun orang nak cakap macam tu..sebab memag aku akui gaji sikit je..buat lepas nak beli barang keperluan sendiri je..

tapi sekurang-kurangnya..aku ukur kain aku sendiri..takde lah macam orang lain..ukur kain sendiri kat badan orang lain..duit takde..tapi masih lagi nak beli barang branded..ikut kawan..poket kosong tapi nak jugak beli barang branded..

aku mengaku je..aku pakai barang bundle..aku tak malu..tak kisahlah orang nak cakap bundle tu apa pun..sebab aku mengaku..tu je yang aku mampu..kalau beli baju pun aku tak pernah beli harga yang sampai RM50..sebab banyak lagi barang yang boleh beli..

aku cuma nak cakap..buat apa nak ikut kawan..sebab poket dia dan poket kita berbeza..buat apa nak peduli orang cakap..sebab orang tak rasa apa yang kita rasa..dan..kalau malu nak cakap kau tu pakai baju bundle..tak payahlah nak bagitahu..takde orang tahu kalau kau tak beritahu…

kadang-kala baju yang murah ni lagi lawa dari baju yang mahal-mahal tu..

14 ulasan:

JMR berkata...

aku respek pasal diri ko..bgos la cara ko nih.sush nak jmp girl yang sempoi cam ko nih..guna hasil titik peluh sndr lg puas hati kan?

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ berkata...

DIY la beb~
baru beridentiti~
kan butterfly?
hahaha~

jee yunus berkata...

tak slh ko kite pakai brg murah..sy pon byk brg murah..tak pe beb..yg penting...biar tak begaye jgn pape kedane...luv ya...;p

zella y berkata...

aah..bagus mcm ni...
ukur baju dibadan sndiri kn lg bagus... ;)

butterfly berkata...

JMR : yup..guna hasil titik peluh sendiri lebih bagus..:)


♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ : betul!!!


zella y : mmg patutnya mcm tu kan?

jee yunus : that's turue...

LuVidA^^ berkata...

nice gal!
buat ape beli baju mahal2... =D

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

salam ziarah....kalau saya suka hati la nak pakai mahai murah...pasai pa nak gaduh2....betoi tak...mahai atau murah itu hak kita ...bukan org lain yang bayaq....jangan ikut kata org....apa yang penting ukuq baju di badan sendiri...

butterfly berkata...

LuVidA^^ : hehehhe..janji nampak bergayakan?

Alimaz-Kembara Terasing : yup..betul!!

Adila Ady berkata...

betul2..kena ikut badan sendiri.saya akui,dulu saya selalu ikut badan orang lain..tp sekarang dah menyesal..hehe.da pandai menabung dan beli barang ikut kemampuan..bukan untuk menunjuk2.

butterfly berkata...

waa..bagus ni..dh berubah..:)

@ku d! sin!e berkata...

aku ukur kat badan aku..
kalo bdn org len t sempit lah
longgar lah kan..tp bab2 beli brg nie aku ikot kehendak aku..huhu

~Firsya~ berkata...

respek langan cr hidup kamoo...nak something,beli pkai duit sndri...setuju sgt

mOhd irWAn berkata...

kagum la.....aku pon dah xmintak da mak ayah aku punya duit...sebab aku pon belom terdesak nak guna duit pon...aku kena berjimat cermat...

sachiasukai berkata...

tres bien..a good job gurl=)