12.3.10

tips mengurangkan bau peluh.

assalammualaikum!

salam jumaat buat semua..bestkan sebab esok cuti…sekarang ni musim panaskan? bahangnya..buat aku sakit kepala..berdenyut-denyut kepala aku..lagi-lagi lepas je habis kelas…sampai rumah memang terus terbaring bawah kipas..tak tahan,.nasib rumah aku ni tinggal dua orang je..jadi nak berseksi-meksi tak kisah sangat..dah biasa..huhuhuhu..kalau kat rumah kat klang..mahu ibu aku membebel sakan..tu lah salah satu untung duduk jauh dari keluarga kan? muahahahhahaha..untung ke?? jawab sendiri lah..

hari ni aku nak bagi tips mengurangkan bau peluh badan.. al-maklumlah..bila dah panas tu..sistem perkumuhan pulak mesti aktif je kan? lagi-lagi tang mengeluarkan bahan kumuhan memalui peluh..kat ketiak tu..waa..bagi mereka yang kuat peluh..memang berlengaskan? mestilah menimbulkan bau yang kurang enak dihidu..

tips mengurangkan bau peluh badan.

1. mandi lebih lama dari biasa..sental kat ketiak tu lama sikit..biar melekat bau sabun yang wangi tu..

2. amalkan mandi dengan air limau purut..gunakan limau tu..untuk sental bahagian ketiak..bahagian lengan..pendek kata tempat yang selalu berpeluhlah..amalkan sekurang-kurangnya 3kali seminggu..insy’allah..bau badan akan berkurangan..

3. yang ni untuk mereka yang mempunyai masalah bau badan yang amat berat…ambil sesudu kapur sirih..perahkan dengan sebiji limau nipis..sebelum tidur sapukan diketiak..biarkan kering..esoknya bilas dengan air suam..insya’allah bau badan akan hilang sedikit demi sedikit..guna tiga kali seminggu..[petua orang dulu-dulu]

4. boleh juga kalau amalkan pemakaian deadorant..tapi cari yang sesuai dengan kulit anda..jika tidak, badan anda masih lagi mengeluarkan bau yang kurang enak..

tu je lah yang dapat dikongsi bersama..insya’allah berguna untuk semua orang..harap dapat membantu semua ye..

DSC06928

pic takde kena mengena dengan entri ini..huhuhuhu..

9 ulasan:

♥ nur_solehan ♥ berkata...

tips yg bgune...hahahahaha

TARANTULAH berkata...

LAMA XMEMBUAT SAMPAH DIBLOG SAUDARI SORI BEBANYAK K.

sweet.farah.sweet berkata...

btol2.. skrg sgt pns.. global warming become worst.. n good tips...

=)

Aus MeLankoLik berkata...

haish tapi asal blog ni bau masam lagi ni..
hehehee .

maisyara Pot! Pot! berkata...

lg satu tips, mkn kulit limau. ade kwn mai ni dye yea bdn bbau. dia mkn kulit limau, terus ok bau bdn dye.. tp.... pahit ler kalau nk cube.. xD

@ku d! sin!e berkata...

kalo bwh lengan itam??
hahahaha..

butterfly berkata...

♥ nur_solehan ♥ : try lerr...thx..

TARANTULAH : owh..tak mengapa tarantulah..tau kamoo bz..

sweet.farah.sweet : thx..

Aus MeLankoLik : aik..idung kamu tu tersumbat ke??

maisyara Pot! Pot!: ha'ah mai..akak lupe nk letak lak tips tu..tp mmg pahit..tp pahit tu ubat kan??

@ku d! sin!e : leh jugak try yg kapur tu..leh ilangkan jgk..

HonEyBuNNy berkata...

yeahhhh..info yg bgs....like it...;-)

butterfly berkata...

like it? try k...