16.3.10

biarku basuh luka di hati.

andai hati boleh ku cabut dari tubuh badan ini..pasti aku orang pertama akan melakukannya..aku ingin sekali mengubati dan menampal luka-luka yang tercalar di hati ini..

aku ingin sekali keringkan kesedihan dan kedukaan dalam hati..kadang-kala aku menangis dalam hati..jadi, air mata kesedihan itu bertakung didalam hati..sungguh aku mahu sekali mengeringkan air mata kesedihan yang bertakung dalam hati..akan aku basuh supaya tidak tertinggal kesan air mata kesedihan..dan akan aku keringkan sekering-keringnya supaya tidak ada satu titik pun air kesedihan yang tersimpan..

namun hati tidak boleh dicabut dan dipasang semula..apa yang aku rasa semua terpendam sahaja..bila mahu buang semua isi kandungan hati? entahlah..tiada jawapan yang pasti bila isi kandungan itu akan hilang..biarpun luka telah sembuh..tapi parut tetap berbekas..bila-bila masa boleh berdarah kembali..

yang pastinya hati menyimpan 1001 rahsia perasaan aku..duka dan kesedihan tak semuanya boleh aku lontarkan pada orang sekeliling..luka di hati, kadang-kala tercalar dengan sendiri tanpa disedari..

image

pic credit to here

5 ulasan:

panadol berkata...

xpa, meh panadol tlg basuh sekali.
ehhe

let de sorrow go,
let de tears fade away

there will be one fine day 4 u. ^^

FR berkata...

bwak bsabar akak :)
take care .

ceah berkata...

cedey ek..cedey jugak ney..
sbar eyh..
;)

myQza berkata...

basuh dengan iman.. :)

Hasnah berkata...

hati klu dh bkecai lg ssssuuuuuusaaaaahhhh nk sembuh~