5.3.10

cinta tak semestinya di miliki.

cinta tak semestinya di miliki kan? tak semua cinta berakhir dengan perkahwinan..like story tale..an ending happy forever..

baru-baru ni..kawan kelas aku telah kehilangan kekasih hati..kekasih hati dia pergi meninggalkannya untuk menghadap MAHA PENCIPTA…dengan sekelip mata kekasih hati hilang..pergi untuk selamanya..YA ALLAH..semoga kau tabah kawanku..

kalau aku ditempatnya..aku tak pasti apa yang jadi pada aku..macam mana nak kawal keadaan sekeliling dan perasaan sendiri..pasti bercampur-baur..

ada lagi satu cerita..kisah cinta tiga segi..dua orang perempuan mencintai lelaki yang sama..tetapi sebelum itu..lelaki itu berlaku curang sebenarnya..setelah hampir tiga bulan..maka wujudlah cinta tiga segi..hubungan yang terjalin hampir tiga tahun..berkecai begitu sahaja..sedangkan perasaan mereka masih lagi sama..cinta dan mencintai satu sama lain..tapi apakan daya..nasi dah jadi bubur..

perempuan mana yang mahu untuk berkongsi lelaki yang dicintai..? siapa yang sanggup? memang aku tabik spring kat perempuan tuh..kalau aku..sumpah! aku tak sanggup..aku lebih rela tarik diri dari perhubungan itu..

kesimpulannya..cinta itu tak harus dimiliki..dan tak semestinya kita miliki orang yang kita cintai itu..cuma..hargailah orang sekeliling kita..jangan bila dah kehilangan baru nak terhegeh-hegeh mencari..nanti menyesal..

jika benar kita cintakan seseorang itu..janganlah berlaku curang..itu lagi memeritkan perasaan..

7 ulasan:

@ku d! sin!e berkata...

aku x sggup walaupon
aku de 2 org yg aku cinta..
hahaha

kasihkuamiera berkata...

sy jugak xsnngup..pedih nyer rase bile bf sy kene rampas time tu tp sy nie (bak kata bakal tunang sy skrg sy nie terlalu lembut ati)
sy sntiasa maap kn exbf sy smpai skrg nie pun klu exbf sy perlukn pertolongn sy xteragak2 tok tolg smpai berperang ngn bakal tunng sy
smpai satu mase sy pernh ckp dgn bakal tunng sy klu exbf sy dtg blk dlm hdp sy,sy xkn teragak2 tingglkn dia...zalimkn sy..
nasib baik lah dia penyabar dn ats ksbrn itu jgk wat sy sedar exbf sy tu bukn diciptkn untuk sy(mybe) kn

fatimah arr berkata...

hmmm..awal thn lepas, kes yg sama berlaku kt kwn sy..sahabat kami dijemput oleh NYA..lama jugak la die berendam air mata..

s y i e r a berkata...

erm . betul uh . ira pena gak rse bf kne rmpas . pseh giler . yg laki tu pown stu gi curang . last2 , ari tu dye cpl mmber ira , mber ira lak curang kat dye .. HAHAHAHA (jaat ni)

LuVidA^^ berkata...

kalau tak nak dicurangi...jangan curang! huhuu....
x sanggup da...skali curang, selamenye org tu da x pcye kite lg

aRien de GreaT berkata...

hye butterfly

hmm..dlm byk2..citer no.1 pling sadis...hmmm...
yg lain brpisah hidup..tpi dia...berpisah mati...hmmm


tkziah utk keluarga arwah...

hafezah berkata...

slm.. hajar.. is dat story bout me??
huhu.. thanx lah hajar open dis post.. afe xtau nk ckp pe, terharu sgt da gax yg sudi tau n kongsi my sadness..