21.4.10

another part of mylife.

yeay! satu paper midterm dah habis..hilang satu beban..dan alhamdulillah..tiada masalah langsung masa menjawab kecuali tangan lenguh..semua kriteria saya cuba penuhi..tak tahulah betul ke tak main jawab je..cuba kan..usaha untuk dapat yang terbaik..lepas tu tawakal..kalau dapat dah menjadi rezeki..kalau tak dapat tak pe..dah tak de rezeki..redha..

rasa macam tak sabar je nak habis belajar ni..rasa macam lambat sangat  nak jumpa bulan 6 tu..takpe-takpe..sabar ye cik siti hajar..sekarang ni masa keemasan dalam hidup..masa yang tak akan berulang lagi..betul tak? jadi kena menikmati setiap detik dengan penuh kenikmatan..ayat memang tak boleh blah..

saya dah dapat beberapa kerja yang menunggu saya..ceh! menunggu tu..dan ada jugak yang panggil pergi interview..tapi saya rasa macam awal lagi lah..but my lecture said it’s ok..it’s good to go an interview to get an experience..entahlah..tak buat keputusan lagi..kerja yang saya dapat tu pun..hasil pergi interview lah..tapi macam rasa tak puas hati je lagi..bukan nak memilih..tapi cuba mencari mana yang terbaik..jangan nak jahat mulut pulak mengata yang bukan-bukan!

bila orang tanya..kenapa cari kerja awal sangat..? senang je jawapan yang saya berikan.cgpa saya sekadar cukup makan je..jadi saya kenalah berusaha awal dari kawan-kawan yang lain..mungkin nasib saya lebih baik di alam pekerjaan berbanding masa belajar..who knows?? no body no what our fate until we try to get it..nasib kita, kita sendiri yang kena ubah kan?

4 ulasan:

jee yunus berkata...

sy pon tgh berusag mencari kerja....wa..;)

♥farra♥ berkata...

gud luck k.. ;)

zella y berkata...

kalau ade rezeki..msti dpt keje yg kita nak..asalkn berusaha...

butterfly berkata...

jee yunus : owh..sama lah kita ye..


♥farra♥ :thx yea..

zella : betul tuh! mencari yg terbaik kan?