13.5.10

bila gastrik menyerang..mood lari..

satu hari semalam saya terperap dalam rumah..tak pergi mana-mana..kelas pun tak pergi..perut sakit gile lah..killer pain! gastrik datang melawat..dah lama tak kena..sekali kena..memang macam nak meraunglah kan..meraung taklah..tapi menangis tu ada..kelas semalam petang je..petang semalam tu dah reda sikit dah..tapi memang betul-betul takde mood nak keluar rumah..lantaklah kelas ke apa..

malam pulak pergi pasar malam..hurmm..takde apa menarik minat saya yang sememangnya kebulur ni..dah tu, pergi kedai runcit, beli ikan selar..pagi tadi saya masak sambal tumis ikan..haa..ambik kau! pagi-pagi dah makan nasi..nak wat cam ne..ada darah jawa..tak banyak pun sikit ada lah..[apa kena mengena dengan jawa lak ni??] ni pukul 9.30, saya dah kekenyangan..baru lega sikit perut..

bila tak makan kena gastrik..dalam perut lak ada angin…waaa…berpusing-pusing angin tu dalam perut..sakit gila..nak keluarkan angin memang tak boleh lah..saya ni manusia yang di kategorikan pelik sikit..saya jarang bersendawa dan jugak kentut..sebulan tu memang boleh dikiralah berapa kali je mengeluarkan angin-angin yang terperangkap dalam badan ni..minum air halia ke..sapu minyak panas ke..tak mau jugak keluar..

sistem perkumuhan saya yang berjaya ialah peluh..memang tu amat bertindak pantas..pantang tak kena kipas sikit..memang berpeluh sakan lah saya..kadang-kala dalam bilik yang ber air-cond pun, memang saya berpeluh..tapak tangan saya pun senang mengeluarkan peluh..

badan saya ni tak sihat ke apa erk??

1 ulasan:

Siti Fatimah Nabihah berkata...

hmmm.. agak pelik tuh jrg buang angin.. so sis kena jga makan erk..gastrik amat seksa.. huhu