5.5.10

masalah kronik saya.

hai..selamat petang semua..kejap je kan dah masuk hari rabu untuk minggu ni..cepat sungguh masa berlalu..rasa macam baru semalam je masuk tahun baru..tapi ni dah bulan 5..

semalam saya tidur awal..pukul 10.30 malam dah belayar dah..penat sungguh lah semalam..lagi pun, kelmarin memang saya tak cukup tidurkan..kira macam qadha’ tidurlah..tak pun bak kata nisa..topup masa tidur..

disebabkan saya selalu tak cukup tidur..jadi bawah mata saya ada “eyebag”..dalam bahasa melayu lingkaran gelap bawah mata..tak pastilah..tapi panjang benar nak menaip nama dalam bahasa melayu tu..

eyebag

sejak sekolah menengah lagi saya memang ada masalah “eyebag” ni..tapi,abah pernah beritahu yang keturunan saya memang macam tu..kira genetiklah “eyebag” ni..kalau adik-beradik saya pulak..saya, hawa, dengan fatimah je yang ada “eyebag” ni..

jadi, “eyebag” ni memang wujudlah..tak kiralah cukup tidur ke..terlebih tidur ke..tapi..kalau tak cukup tidur..lagilah menjadi-jadi “eyebag” ni..macam-macam petua dah saya guna..sama je hasilnya..antara petua yang pernah saya gunakan..

petua hilangkan “eyebag”

1- letakkan hirisan timun di atas mata..

2- ambil timun bahagian yang ada biji je..sapu kat “eyebag”..

3- uncang teh yang telah digunakan..di sejukkan terlebih dahulu dalam peti ais..kemudian letakkan diatas mata..

tu lah antara petua yang saya pernah gunakan..kalau gunakan timun tu..mata akan menjadi segar je..”eyebag” tetap ada..petua-petua ni saya buat secara berterusan ye..bukan sehari dua je..kemudian saya cakap tak mujarab..

siapa ada lagi petua nak hilangkan “eyebag” ni? meh lah share..sharing is caring kan?

10 ulasan:

MrS ShaHriL berkata...

guna cr moden...pki garnier tu hah...hahahaah...sejuk mata ko...

Lepat Pisang berkata...

lepat pernah gak try tapi takder effect apapun..entahlah..maybe kena ada produk yang boleh bagi kesan segera kot..

butterfly berkata...

diba : tak mo r..mahal pulak..tak cukup duit lerr...

LepatPisang : kite kena bagi suggestionlah kat produk2 kesihatan..takmo kecantikan..kang de effect kang.

MrS ShaHriL berkata...

lorh...xde le mhl smpi ribuan ringgit...standard je harganye...tp maybe kot mcm ayah ko kata...genetik...ngeee

. Fara Latif . berkata...

dear. thanks. fOllow me okes (= keep in tOuch ya ;)

~AmyLiana8886~ berkata...

bagus petua nie..hehe..

miss nina berkata...

~try guna ais ketul (ais batu) utk hilangkan eyebag tu

salam singgah

butterfly berkata...

Diba : kalau genetik ni mmg susah sikit laa nk ilang..tu yg takut nk kuarkan duit beli benda3 cam gini..

~AmyLiana8886~ : try laa yunk..mne tau, beguna tuk kamu..

miss nina : thx singgah..owh,,gunakan ais ye..nnt sy try..

tity berkata...

hoho..sy pun ada mslh ni gak..
lbh2 lg bila dh jd pengguna spek ni, lg menyerlah eyebag tu..dia nk kt lawat pust rawatn kcntikan kot...baru nk hlg eyebg tu...

.o r k e d. berkata...

ta pe. asalkn kita da mtk maaf, itu da memadai.tpulang kt org tu na maafkn atao ta.lame2, dea lupa la, ok