2.6.10

tak faham dengan sikap kamu!

kadang tak faham dengan perangai sesetengah manusia ni...

bila di tegur tarik muka masam..

bila ditegur mula nak melenting tak tentu pasal..

cubalah duduk sejenak, berfikir kenapa diri di tegur oleh orang lain..mesti ada sebab munasabahnya..

kadang-kala dah di beritahu apa akan terjadi..apa akan berlaku..

dia masih lagi tak bertindak..

duduk membisu di situ..

sekarang ni zaman IT..teknologi canggih..

siapa yang lambat, pasti ketinggalan..

kenapa susah sangat nak berubah?

bukan untuk kebaikan orang lain..

untuk diri sendiri jugak..

aku dah malas nak menegur benda yang sama..

apa nak jadi pun jadilah..

sebab takde kepentingan pun untuk diri aku..

yang penting hidup aku tak terjejas..

fikirlah mana yang terbaik..jangan nanti satu saat menyesal tak sudah..

aku pun tak perfect..banyak kelemahan sana sini..

tapi setidak-tidaknya aku berusaha nak mengubah nasib diri aku sendiri..

noktah

5 ulasan:

~AmyLiana8886~ berkata...

kita tegur dia sb kita syg dia..tp dia lak nk melenting..bkn nak pkr kan..huhu

jeBateja berkata...

Tak yah le tegur...buang karan je...daripada nak tegur orang tak ambil pot...baik gi cari gula kat kedai....gula susah dapat sekarang ni...

Uruchimaru @ kf berkata...

emm jgn mcm tu,tegurlah selagi terdaya...!

butterfly berkata...

~AmyLiana8886~: menyamph ngn manusia macam ni...

jeBateja : btul erk gula dh xde kt kdai tuh??

Uruchimaru @ kf : dh pnt lah nak tegur orang macam ni...give up!

Siti Fatimah Nabihah berkata...

maybe dia rasa dia masih betul~ xpa2. nnti dia tau la.. lama2 dia akan prasan akn kesalahannya..