28.7.10

cantik perempuan itu apabila dia..................

Macam mana korang menilai diri seseorang perempuan tu cantik??

Cantik itu subjektifkan? Tapi ni yang saya maksudkan ialah cantik dari segi bentuk muka.. kira cantik pada wajah lah..

Bagi saya.. apabila seorang perempuan itu memuji perempuan lain cantik… maknanya memang betullah perepuan tersebut cantik.. sebab.. kalau lelaki yang puji… lembu pakai skirt pun dia cakap cantik… huahuahuahuahua.. betul tak kaum hawa sekalian??

Saya sendiri pernah jumpa beberapa perempuan yang bagi saya wajahnya cantik.. ayu.. sejuk je hati saya tengok.. serius! Eh.. saya bukan songsang ye!!! Normal lagi… kang ada pulak cakap saya ni songsang…

Saya suka tengok perempuan yang memang cantik tanpa secalit make-up.. even lipstick pun takde.. itu baru betul perempuan tu lawa kan? Bentuk muka seseorang pun boleh menentukan muka dia cantik atau tidak..

Sometimes mereka yang chubby tu.. punyai bentuk muka yang cantik jika di lihat betul-betul..

wajah tu aset yang di anugerahkan pada setiap manusia… kenalah kita menghargainya… jika wajah kita kurang lawa.. pada pandangan mata manusia.. kita lawakanlah.. jaga penampilan.. jaga kulit muka.,.

tapi ingat…setiap ciptaan ALLAH tu sempurna… kalau tak masakan kita ada dua mata? Kenapa tidak tiga?? Renung-renungkan… dan selamat menjaga wajah masing-masing…J

10 ulasan:

asna cute berkata...

Cantik akhlak dan iman. dah kira palinggggg cantik la tue! =))

Aida Effarina berkata...

semua girl sangat cantik. tak kira lah camne pun warna kulit n rupa dia.. =)

Salmia berkata...

bersyukur dengan kurniaan Allah :)

Rara Nasiha berkata...

kalau kita yang perempuan ni puji perempuan tu cantik, apa ntah lagi laki yang tengok kan. kita ni bkn sng nak puji org tu.

jeBateja berkata...

Adehhhh laaa...LELAKI mmg le suka pandang pompuan CANTIK...kalau tak KILANG2 makeup BANKRAP le...

tapi serius wa cakap...sebagai org dah kahwin kan...secantik mana pun wife aka wanita...kalau tak pandai masak...bermasalah nanti...ia lah...air tangan isteri bisa menambat hati asben...mcm air tangan ibu le...cuba lama2 tak balik kampung...sure teringat2 kan ibu kita....mcm tu le....

butterfly berkata...

asna: betul tu.. sokong~~~~~~

Aida Effarina : yup.. masing-masing ade kecantikan tersendiri..

Salmia : betul tu..

Rara Nasiha : haa... betul tu..

izzati ismail berkata...

setiap ciptaan yang dicipta Allah tuh , cantik cantik belaka :)

butterfly berkata...

jeBateja: taw xpe... nasib i taw masak..[berlagak sket yea]..


izzati simail..: betul...;p

jeBateja berkata...

Alaaaa...taw...tgk muka hang mmg pandai...usah risau laaaa....

butterfly berkata...

hahahhahaha...

kembang montot jap..;p