20.7.10

saya bekerja..tapi tiada wang..

Benarlah kata orang.. student lagi banyak duit dari orang yang bekerja.. betul.. saya sokong sangat-sangat..

Saya dah rasa jadi student macam mana.. dan sekarang saya dah rasa jadi orang yang bekerja… sengsara wei.. kalau dulu dapat duit mara.. untuk makan dan assignment.. kalau bekerja.. ada tanggungjawab yang perlu di pikul..

Jadi nasihat saya.. belajarlah selagi mampu ye kawan-kawan..adik-adik sekalian… tapi kalau lulusan tu tinggi sangat.. takde siapa yang berani nak ambil kang.. adeh…

Lambatnya nak tunggu gaji ni…

Jarum jam ni pulak.. lambat berputar… nak baliklah! Penat…~~~

8 ulasan:

Mario berkata...

tapi kalau lulusan tu tinggi sangat.. takde siapa yang berani nak ambil kang.. adeh…

apa maksud ayat ni weh...hehe

MiaSaidin berkata...

haha.. sama la kita..
nama je bekerja tapi duit susah nak lekat kt tangan

Cik Siti Hajar berkata...

Mario: ala.. takkan tak paham kot..??

Salmia: kak.. begitulah nasib..org bekerja kan kak??

JeeMacey berkata...

mmg pon..sy dh rs dh..dh keje sume bende ats bahu kiter sendiri..pandai ker tak nk manage duit..;)

Cik Siti Hajar berkata...

jee: klu dh manage btul2 pon x ckup mcm mne??ahakssszz

Latifah berkata...

betullah itu... bila belajar, duit sentiasa ada...

bila bekerja, duit sentiasa kene budjet...

ni dah bape hari lmbt dpt gaji, mcm sengsara gak la... huhu

Hasnah berkata...

so, mulai skrg kena pandai simpan duit ok. jgn boros2 tau =)

Cik Siti Hajar berkata...

nur_nj: dulu kalau dpt elaun lambat pun sengsara...

asna: i x boros u.. hikhik....:D