18.8.11

makanan vs ramadhan vs aku

time bulan ramadhan ni lah yang paling banyak makanan yang akan kita tengok, beli dan makan... tak kurang jugak kalau makanan pattern baru yang nama pelik pelik time ni lah kita jumpa.. last week pergi bazar jumpa air 1 malaysia.. haa.. air pun ada 1 malaysia jugak wokey.. jalan-jalan lagi.. jumpa kuih 1 malaysia.. mak aii.. semua peniaga nak ambik nama 1 malaysia tu.. hisshhh.. 




ni makanan untuk 1 family..(:


saya ni memang sejak azali agak cerewet tentang makanan.. ye, walaupun semua saya makan.. boleh dikatakan semua lah..tapi saya tetap memilih.. yelah, kadang bayar mahal, tapi rasa masakan.. macam budak darjah satu masak.. bayangkanlah.. makan nasi goreng tapi rasa macam makan megi goreng.. haa.. berbaloi tak?? memang taklah..


mylurve dah biasa dah dengan perangai saya yang satu ni.. kalau dia nak ajak makan mesti berhati-hati.. hahaha:) kalau tak, memang dari kebulur terus saya jadi kenyang lah.. sekali rasa saya dah tolak semua dah.. kalau boleh nak jumpa tukang masak tu.. then cakap kat dia.. "try makan masakan kau ni.." ceehh.. cakap macam saya ni terer masak je kan.. 





time blan puasa ni.. kalau beli makanan yang tawar meleset.. saya pujuk lidah sendiri.. cakap.. puasakan.. mana boleh rasa.. tapi kalau makanan tu langsung tak sedap.. sorry, tong sampah lah jawapnya.. tekak saya memang mengada-ngada sikit..sikit ke?? banyak kot...


tapi kalau makanan tu kena dengan tekak saya.. memang berselera sungguh lah..walau perut memang dah penuh..tetap saya makan penuh sopan selera..ramai tegur..

"hajar, kalau makan..nampak macam sedap sangat makanan tu.."
"hajar, kalau makan..memang nampak berselera sungguh..
"


macam tu lah feedback yang selalu saya terima..mylurve makan pulak..? tak pernah nya nak perasan.. saya kalau nampak makanan memang tak tengok keliling dah..ngee~~


kan dah bagitahu.. makan penuh sopan..:)




Tiada ulasan: