2.12.11

puisi meruntun jiwa wanita..

kejap je dah jumaat... yeayyy!! esok holiday oke..! tonight I ade temu janji dengan abang Aaron Aziz kat the curve... hikhik..;p dengan semangatnya semalam, balik je kerja saya terus zappppp... pergi the curve.. even hujan lebat pon sanggup ku redahi.. semuanya demi abg Aaron..:) awww.. so sweet lah konon kan... jangan muntah yerk!



macho :>

di sebabkan hari jumaat feeling semacam romantika gitu.. saya persembahkan puisi yang bakal meruntun jiwa setiap wanita... hasil google ye.. pada yang share tu terima kasih saya ucapkan.. mood berkobar-kobar tengok Ombak Rindu..


hasil kerja keras semalam...:)


Puisi Zahiril kepada isteri beliau Shera Aiyob.. 

Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.
Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar,
Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit,
Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri,
Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana.
Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu.
Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam,
Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik.
Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau, bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.
Isteriku,
Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku,
Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,
Selamat menjadi menantu ibu bapaku,
Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku,
Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.

sumber  google
 

Tahniah Shera sebab dapat suami yang romantik...

menghayati bail-bait puisi tersebut...

2 ulasan:

husnul.laili berkata...

sungguhh !
sukaa gilaa tengok zahiril dengan wife diaa neh.
sweet habiss.
puisi dia awesomee gilaa lah.
HAHA.
memang BER-tuah shera. hee.

*semogaa mereka BER-kekalan hingga akhir hayat. aminnn. :DD

Arena berkata...

Lawatan balas. SUka jugak aaron aziz.