13.1.12

kesepian dan kesedihan saling berkait rapat..

Mungkin ada yang berasa kesunyian bila takde pasangan hidup.. memang sunyi.. sunyi sangat.. but I used to be lonely.. walaupun sebelum ni saya ada teman lelaki tapi saya dah biasa juga ditinggalkan keseorangan.. jadi saya dah biasa menghadapi situasi macam tu.. bukan maksud teman lelaki tinggalkan saya terkontang kanting.. tapi maisng-masing ada urusan lain juga kan? Jadi kita kena faham..


Lagipon, masa di kolej dulu saya dah biasa sorang-sorang.. even saya jatuh sakit pun saya hadapi sorang-sorang.. Masa sakit mata yang teruk dulu, saya pergi klinik pun sorang2.. walaupon masa tu sebelah mata saya tak nampak apa-apa..alhamdulillah, segalanya ok je..


Bila kesunyian dan kesedihan bersatu.. hati memang remuk.. air mata bercucuran bagai air hujan.. tak kurang juga air mata dalam hati… saya memang selalu menangis pun.. gembira saya menangis..sedih lagilah kan…


bukan mata saya..:)

Apa pon, saya jarang beritahu orang kalau saya sedih.. tapi kalau gembira saya heboh-hebohkan..^__^ bagi saya no point pon nak beritahu orang.. saya ingat lagi saya pernah menangis di bahu teman lelaki saya dulu.. kerana terlampau sedih.. masa tu saya simpan dah terlalu lama segalanya dalam hati..tak tahulah dia ingat lagi ke tak.. bila semua yang kita rasa kita pendam dan simpan jadi bila tiba masanya ia akan keluar dengan sendirinya…

Sekarang saya tiada teman lelaki.. sunyi?? Dah biasa.. tak jadi masalah.. Cuma kadang-kadang tak cukup kuat je.. apa pon, ALLAH sentiasa bersama kita.. tabahkan hati untuk hadapi semuanya.


2 ulasan:

LydSunshine berkata...

Akak pernah alami sunyi sbb takde bf dan akak jugak pernah lalui hidup yg gembira tanpa bf. Semuanya akan berubah bila berubah usia.

butterfly berkata...

betul tu... semakin meningkat usia kita akan berubah..:)