10.7.15

Jumaat terakhir di bulan Ramadan

Kejap je dah sampai hari Jumaat.. Jumaat terakhir di bulan Ramadan ni.. 
kurang 6 hari lagi nak sambut Hari Raya.. 
lagu raya pun banyak dah ada kat corong-corong radio.. 
sesetengah orang mungkin feel lah dengar lagu raya tu kan? 
saya takde perasaaan okay.. hahahaha... 

kalau boleh raya tak payah cuti pun takpe... kat rumah takde buat mende pon.. 
asyik makan dan makan sampai lah rasa pengsan.. kadang-kadang tak muat dah perut tu.. takde space dah nak masuk.. tapi tetap bedal.. kahkahkah:p

saya jenis kalau pergi rumah nenek sedara dan makcik-makcik.. confirm jamah punya.. tak banyak jamah sikit... ehhhh.. sikit ke? agagagagaga~~

kena buat list dah ni, nak beli bahan mentah.. nak masak untuk raya nanti..

tahun ni pertama kali nya saya tak de perasaan atau keinginan nak buat kuih raya.. hahahahaha... adik saya je buat.. dia buat 3 jenis.. kuih tart, biskut arab dan kuih dahlia.. tapi tu korang tengok laa belum sempat raya pertama.. confirm habis.. hahahahaha.. every year macam tu.. tu pasal orang datang kena masak.. kalau tak, biskut kering je lah jamu orang... 

saya ingat last before raya tu nak buat chocolate cookies sikit.. sebab saya dah cuti dah 16hb tu.. tapi bergantung pada kerajinan lah yer.. hehehehe:D

tahun ni bajet duit raya pun susut nilai.. muehehehe:p sampul surat 1 pun tak dapat.. semalam saje tanya office-mate.. dia bagilah dalam 5 packs macam tu.. jadi lah.. ye tak.. anak buah sepupu je pun ramai.. 

ok lah, berhenti membebel.. jom baca apa-apa yang patut.. doa banyak-banyak.. yakin dengan hati, insyaAllah dimakbulkan Allah..

tata~~

Tiada ulasan: