sejak beli kereta 3 bulan lepas, boleh dikatakan tiap-tiap minggu ada je orang yang telefon.. cakap dapat kad free lah.. ada promotion kad lah... tapi ayat dia mesti sama..
"cik tiada masalah dengan 18 buah bank di malaysia."
"cik ada kredit kad kan? "
persoalannya.. siapa yang jual information kita pada mereka semua ni?? mana diaorang tahu? betullah kata lecturer saya dulu.. ada orang yang akan jual info kita pada mereka-mereka ni.. kadang-kadang saya bahasakan mereka ni.. jadi biadap kejap.. diaorang akan push kita kan.. haa.. bila kena tang saya.. memang kenalah kan.. nak push sangat.. hamik...
last week, ada satu company bagi kad percutian.. then dia cakap tak boleh batal keahlian.. sekali saya ugut nak mengadu kat hak pengguna.. terus cakap boleh batal dalam masa 24hour.. haa... tu nampak sangatlah menipunya kan?? silap orang lah dia nak push...
nasihat saya.. kalau dengar je dia cakap permulaan ayat begitu.. letak je lah telefon kalau anda takde skill menolak ni..
6 ulasan:
hi .. saya usha blog disini n follow...
betul tu....sy pun dah kne...
ada berbagai org telefon...suruh amik insuran, suruh amik pakej pelancongan...dua2 ni la yg paling byk sekali...yg telefon mnta kita buat pnjaman peribadi pun ada....
letih la nk lyn diaorg ni....
Den pun ado kono...marah betul den...tetiba CC MBF den kena potong RM499 disebabkan utk satu card pelancongan...
Asalnya depa call jerk...tak plak bg persetujuan...alih2 kono potong duit...puas lah kakitangan tu kena maki dengan den...lepas kena maki...
RM499 tu masuk balik...padan muko depa.....
btul2..menyampah btul klu jd mcm ni.
hehe, best gak tips nak tolak offre yg pelik² camtu.. ;)
pssttt... saya dah tag awak! jom jawap! =)
zaman dah maju kan pelik camne diorang bleh dapat info kita. satu je cara dia, kalau kita takde buat apa-apa jangan la memandai nak ikut, nanti rugi..
Catat Ulasan