22.3.12

Bangkok Trip part 1

First time pergi ramai-ramai ke luar negara.. so, keterujaannya tahap maksima.. ehee.. flight dari KLIA pukul 4
petang.. pukul 5.45ptg saya dah sampai ke bumi suvarnabhumi.. Saya tak pernah lagi naik flight dari KLIA.. so, memang mengikut je apa orang buat.. Actually ni company trip.. so, follow je apa yang lain buat.. saya rasa kalau saya pergi sendiri.. memang tercongok-congok lah kat situ.. dah lah kawasannya besar kan.. haa.. mau terlopong je mulut… if I’m not mistaken the name of this flight is Thai Airways.. pramugara die hensem!! Pramugari die ramai yang dah berumur.. tapi cantiklah jugak.. dan takde lah tinggi macam pramugara-pramugari MAS.

airport..
Masa di Bangkok adalah lewat sejam dari Malaysia.. so, sampai sana je memang kena betulkan jam.. kalau tak… boleh tertinggal bas lah.. sampai sana memang teruja lah tengok keliling kan..  first day, takde apa-apa aktiviti sangat.. kami just check in hotel.. ohh yea, hotel yang kami duduk ialah AMARI WATERGATE Hotel.. according to my officemate this is 5 stars hotel.. nasib pergi company trip, dapat merasa tidur hotel 5 stars kan.. kalau pergi sendiri.. tak payahlah.. kirim salam je lah yea..

my room..
level 19th..

On the way to the hotel, pemandangan kat sana still ada hijau-hijau lagi.. yang bestnye, taxi kat sana warna pink ok.. taxi meter warna oren kalau tak silap lah.. scooter atau motor pon kebanyakkannya memang warna pink.. even lelaki pun bawak scooter warna pink.. kalau kat Malaysia tak jumpa lah lelaki bawak scooter pink kan.. hehe:D

yang tak bestnye, kat sana sesak gila.. memang kawasan penduduk yang padat dan ditambah dengan bilangan pelancong lagi.. dan jalan kat sana banyak yang sehala je.. kalau nak kena buat u-turn, memang kena pergi sampai hujung jalan..

sampai di hotel pukul 5.15 kalau tak silap.. yang kat atas tu.. kan saya cakap saya sampai 5.45 petang, tu waktu Malaysia ye… sampai je kat lobi kami di beri tuala sejuk.. sebabnya kat cuaca Bangkok lagi panas dari Malaysia.. Minuman yang di sediakan oren campur dengan nenas.. saya rasa lah… sebab warna oren dan di hias dengan nenas.. hikhik;p

makan malam disediakan pihak hotel.. dalam agenda tulis pukul 8.00malam.. tapi tour guide kami bagitahu pukul 6.30petang.. saya buat conclusion yang tour guide salah bagi information.. jadi saya turun lah pukul 8.00 malam dengan roommate saya.. bila tengok kat buffet tu, makanan memang tinggal sisa-sisa je.. saya pun pelik lah.. orang pun dah tak ramai.. my boss see me and said, “why are coming very late?”… haaa!! Patut lah makanan habis.. rupanya betullah dinner pukul 6.30 seperti yang diberitahu tour guide tu.. nasib baiklah perut tak lapar sangat sebab dalam flight dah makan.. so, just makan dessert je…
after that kami keluar jalan2...

tempat dinner ..:>

me at that night..

ade cheese cake, fruits and coconut cake..